Trip ke New Zealand : Queenstown

Coronet Peak cuma dalam setengah jam je dari Queenstown City Centre. Sampai town terus kitaorang cari parking dan jumpa satu parking space yang ada limit 90 minits je. Park je dulu dan kitaorang jalan2 cari kedai makanan halal dengan refer aplikasi Zabihah. Naik muak jugak asyik makan nasi denga sardin, sambal ikan bilis dan meggi. Jalan2 terus nampak Turkish Kebab. memang ada ditulis halal kat menu jadi terus kitaorang masuk dan order.




* Kebab with fries. Kalau set sekali air NZD $17 kalau tak silap. Nak makan kat oversea ni kalau nak convert ke RM memang payah nak telan lah. So, kalau nak makan, makan je. Sempat juga bertanya dengan tuan kedai tu mana tempat yang bolek free parking dan dia sarankan parking dekat Queenstown Garden. So next time datang boleh terus park kat situ dan jalan ke sini.

Perut dah kenyang terus gerak ke Pinewood Lodge untuk check in. Kitaorang book Backpacker Twin yang sepatutnya 2 katil single tapi dapat 2 bunk bed untuk kitaorang berdua. shared shower satu kat  level 1 depan pintu bilik je dan shared toilet ada kat bawah sekali sahred kitchen dan Lounge.
MYR 214.96 per night.
https://www.agoda.com/pinewood-lodge






Kitaorang terus check in pasal dah malam. Esok pagi lepas check out masih ada masa untuk ronda Queenstown lagi sebelum gerak ke Te Anau. More story on Queenstown in the next post.

All link related to Trip ke New Zealand

Comments

Popular posts from this blog

Ros Chalet , Cameron Highland (Tanah Rata , Taman Sedia)

Burnt sugar apam ? (Apam Gula Hangus )

MyLot.com : Paid Per Post Forum ( Online money Making..Absolutely Free)