Trip ke New Zealand : North Island Day 3



Hujan memang dari hari ke dua tak berhenti2. Check oout dari Huka Fall Resort, sekali lagi kitaorang ke Huka Fall memandangkan cahaya ok sikit untuk bergambar walaupun hujan compare to yesterday.
                               



Memang syok tgk air yg biru tu. kat sini tak de apa sangat pun nak tgk, Kalau cuaca ok. Boleh jalan2 tengok kawasan sekitar Huka Hall dan ada kawasan untuk berbasikal.

 Destinasi seterusnya sepatutnya ke Rotorua, tapi dek ditipu GPS ntah ke jalan kampung mana GPS bawa. Sedangkan awal tu signboard sah2 dah tunjuk Rotorua tapi lagi percayakan GPS. Buang masa lama jugak bila sesat, so kitaorang decide untuk balik ke Auckland terus je. Kalau sampai awal sempat juga visit Mount Eden untuk tgk view  bandar Auckland.

Sampai je terus ke Kiwi International Hotel. Memang tengah2 hotel dan tak jauh dari Sky Tower Auckland. Tapi kitaorang tak pergi situ.

Lepas check in kitaorang set GPS untuk ke Mount Eden. Alhamdulillah dah tak ujan.

Image may contain: cloud, sky, mountain, outdoor and nature

Image may contain: cloud, sky, outdoor and nature


Image may contain: tree, cloud, sky, grass, plant, outdoor and nature

Image may contain: one or more people, sky, mountain, cloud, outdoor and nature

Image may contain: sky, cloud and outdoor

Sebelum balik ke hotel, kitaorang cari restoren makan halal kat Mount Eden road.



$10 Set Fish & Chip with drink

Lecehnye kalau pilih hotel kat tengah bandar ni tak lain dan tak bukan Parking fee. Menyesal pulak tak stay je kat Pandora's Home sedangkan 30 minit je dari City dan Airport. kat town nak cari parking murah satu hal. Kat Kiwi international ni cuma ada 14 parking space dan based on first come first serve. Kalau tak silap $20 per day. Ada public parking yg hotel sarankan (Wilson parking) tapi perday $40. So kitaorang naik bukit opposit dan parking kat situ. Tu pun max sampai kul 6 am  dari 8p = $6. machine limit sampai 6 am, so kul 6 pagi kitaorang bangun gi tambah coin sampai kul 8. so total parking fee dah $12.. Still murah dan jimat. pukul 6 dah cerah sana. So tak perlu risau. Pukul 8 kitaorang check out dan drive untuk drop kereta di GoRental memandang flight ke Christchurch jam 
12 tengahari, Setengah jam lebih je drive dari Auckland city ke Aiport. Drop kereta di Gorental then Gorental send kitaorang ke Domestic Airport.

All link related to Trip ke New Zealand

Comments

Popular posts from this blog

Ros Chalet , Cameron Highland (Tanah Rata , Taman Sedia)

Burnt sugar apam ? (Apam Gula Hangus )

MyLot.com : Paid Per Post Forum ( Online money Making..Absolutely Free)