Trip ke New Zealand - Destinasi Akhir.

Image may contain: tree, plant, sky, grass, cloud, outdoor and nature

Cuaca di Christchurch  masih sama seperti waktu kitaorang sampai. Hujan tak henti2. Sampai je terus kitaorang cari Botanic Garden. Tapi baru kejap nak bergambar, hujan lebit tiba. Terpaksa lag bergerak je. Nampak macma tak nak stop. Sekali dah jalan stop pulak kejap. Jadi sempat kitaorang bergambar kat tepi2 jalan tu je sebelum ke Soutpark Apartmetn untuk check in.

Image may contain: tree, sky, cloud, plant, outdoor and nature

Image may contain: tree, plant, shoes, grass, sky, outdoor and nature

Image may contain: grass, tree, plant, sky, outdoor and nature

Image may contain: tree, plant, grass, sky, shoes, outdoor and nature

Image may contain: 1 person, standing, tree, plant, grass, sky, shoes, child, outdoor and nature
 Kamera pun siap ada titisan air hujan . Mujur ada waterproof case.hehehe

Sebelum check in kitaorang guna Apps Zabihah untuk cari restoren halal tapi kedia yang dicari rupanye dah ditukar jadi kedai lain. Perut pun dah lapar. Kitaorang park kete dan  ronda2 jalan kaki. Masuk ke Wesfield Mall dan  ternampak Kebab Land dengan sign halal. Mujur lagi jumpa, battery dah low...hahaha


Terus order Meals on plate yang bertimbum satu pinggan lengkap dengan lamb, kuskus, fries, veggie salad dan 3 jenis sos pilihan. Tak ingat pulak harga tapi rasa mcm dalam NZD $ 13.++. Tapi berbaloi pasal portion besar dan rasa pun ok.


Perut kenyang terus check in di southwark Apartment. Tempat sama kitaorang stay time mula sampai dulu cuma jenis bilik je berbeza. Bilik kali ni cuma Compact double MYR 223.50 dan book via Agoda. Bilik yang lengkap dengan microwave dan ada shared kitchen same level kalau nak memasak dengan peralatan lengkap.




Cukup selesa. Bilik with free wifi.

Esoknya kitaorang check out jam 10 dan terus ke Jucy office untuk drop off car pasal meamng set drop off jam 11. Jucy hantar kitaorang ke Aiport. Flight ke Auckland jam 2. Jadi memang tak rushing memadangkan ada 2 jam lebih jarak. Perjalanan kali ni dengan Jetstar.


Christchurch ke Auckland cuma 1 Jam 20 Minit, jadi 3.20 pm dah sampai Auckland domestic. Dari situ kitaorang jalan ramai ke International Airport kat sebelah je, Flight balik Malaysia jam 7:30. jadi slow2 je,semua berjalan lancar so far. Tapi lama btol perjalanan . Bermula dari christchurch --> Auckland--> Gold coast--> KLIA2--> KLIA--> Penang Airport. Sampai penang kul 9:15am. Mujur esok baru keje. so boleh rehat2 dulu, Pendek kata, trip kali ni berjaya walaupun tak dapat pegi ke Milford Sound.

All link related to Trip ke New Zealand


Comments

Popular posts from this blog

Ros Chalet , Cameron Highland (Tanah Rata , Taman Sedia)

Burnt sugar apam ? (Apam Gula Hangus )

MyLot.com : Paid Per Post Forum ( Online money Making..Absolutely Free)