Bicester Village - UK's Trip

Travel di London kalau ada kereta sendiri memang senang sikit nak visit tempat yang tak banyak di heboh2kan. Kitaorang kira lucky sebab ada kawan stay sana dan ada transport. Kalau public transport memang mahal. Petrol kat sana pun seliter dalam 1 Pound ( 5 ringgit lebih le kalau duit kita seliter petrol).

Destnasi seterusnya Bicester Village. Lagi Factory Outlet.  Dorang yang berdua ni gila shopping, so layan kan je lah. Handbag pun berlambak dorang shopping.Kalau zu just beli Cath Kidston punya Handbag je lah. Pasal kat sana yang harga kat Malaysia 200+, sana baru 100+. Setiap factory outlet yang kitaorang pergi sure ada kedai Cath kidston  ni dan semua kedai tak putus2 dengan pelanggan. Yang menariknye bangunan kedai2 dan landscape setiap factory outlet. Cantik , di tambah dengan cuaca yang sejuk dan cerah.

Kalau shopping UK ni, kita boleh claim Vat & Tax memandangkan kita bukan orang UK, so buat pe kita bayar tak kan. Tapi untuk barang2 tertentu je lah. So time nak bayar tu better tanya "Can I claim the VAT?". Nanti dorang akan print receipt and provide borang untuk korang claim. Claim ni boleh buat as long as korang nye tarikh nak balik dalam masa 21 hari. Kalau di factory outlet, korang boleh claim dan biasanye ada money changer counter kat sana. Tapi kalau beli kat tempat lain bukan factory outlet, boleh claim di Airport time nak balik nanti. Make sure pergi awal pasal ramai gila nanti.



 Letih wo jalan kalau ikut orang je. Kalau jalan sambil shopping memang tak terasa le letih..kekeke

 Nak jugak posing kat sini, tapi macam malu2 skit pasal org tengok..hahaha










 Penat shopping...balik lah.





Comments

Popular posts from this blog

Ros Chalet , Cameron Highland (Tanah Rata , Taman Sedia)

Burnt sugar apam ? (Apam Gula Hangus )

MyLot.com : Paid Per Post Forum ( Online money Making..Absolutely Free)