Hitchin Lavender Farm & Cotsworld - UK's Trip

Selalu tengok orang ambil gambar di Lavender Farm, terasa nak juga. So , pagi dah bertolak ke Hitchin Lavender Farm. Klaua tak silap, untuk masuk 4 Pound seorang dan dorang akan bagi paper bag dan gunting (kena bg balik gunting okay) untuk kita potong Lavender dan bawa balik.


 Nak posing sangat last2 tergolek terus

 








Cukup satu beg dah le...balik lah. Itu je pun yang boleh dibuat di sini.Tapi sebelum tu kitaorang ada bawak bekal makanan jugak, picnin kat sini sebelum operasi potong Lavender.

Since masih banyak masa, Nana suggest untuk ke Costworld . Yang terkenal sebagai 'Area of Outstanding Natural Beauty' . Ha... destinasi macam ni lah yang zu suka. Kata pun nak tgk negara orang. Kalau nak tgk bangunan dan real life kawasan kampung2 ni elok ke Costworld. Actually banyak tempat menarik yang ada di Costworld. Tapi kitaorang cuma sempat melawat pekan dan Burton on Water je. Maklum lah, banyak tempat tutup pukul 6. Walaupun hari masih siang aktiviti indoor terhad lah. Jalan2 kt luar je lah. Tapi memang puas hati. Cantik sangat tempat dorang.

Stop tepi jalan kejap ambik gambar, pasla view dia cantik..hehehe


View sepanjang perjalanan ke Costworld




 Ni lah view sepanjang jalan, rumah2 dorang.


 Best atuk dan nenek ni dating dah udara sejuk.

 Kedai-kedai sepanjang jalan.

Burton on Water
Macam taman lah. Ramai orang jalan2. Lepak2 santai..picnic. 

























Comments

Popular posts from this blog

Ros Chalet , Cameron Highland (Tanah Rata , Taman Sedia)

Burnt sugar apam ? (Apam Gula Hangus )

MyLot.com : Paid Per Post Forum ( Online money Making..Absolutely Free)